lördag 24 december 2011

En tillbaka blick på året

Hejsan, och länge sen sist...

Nu är här lugnt o stilla i huset, alla väntar på att sätta sig i bilen och fara ner till Ekenäs för att fira jul. Först far vi till gravgården och tänder ljus för de av oss som blivit änglar, och sen sätter vi oss vid matbordet hos brorsan med familj.
Tänker på året som varit, och vad det lärt mej. Måste erkänna, mycket, igen en gång. I alla fall har jag lärt mej att försvara "mina" på ett annat sätt, och jag godkänner inte mera det att man "tror sig veta". Vill ha kall och ärlig fakta, eller så får det vara...
Man behöver inte heller säga ja till allt, man kan säga att man ska fundera på saken,är en annan sak jag ÄNTLIGEN lärt mej.
Har också märkt att det finns så mycket annat av värde här i livet, som ingen kan ta av en, och att ärlighet varar ändå längst.
Måste säga att det här året har för med sig en massa, men är ändå lättad att vissa saker har hänt, så att man kan uppskatta även små saker.

Det jag blev igår besviken på var att då jag var i apoteket, och hade en kärra med mej med massa saker i, då en anställd var på antågande med en kund. Jag log, och sade att oj, jag ska ge väg åt er, ber om ursäkt, och körde kärran snabbt bort i en knut. Vet ni vad jag fick... ett grymtande, och en jäääävlig blick av den där förbannade kärringen...
MEN, det slår inte ned mej, för oftast då jag är vänlig så får man vänligt beteende tillbaka.
Och, joo, jag vet, "kärringar" med kärror lite här o där i julrusningen är ju inte det bästa, men jag var kolugn, och ville bara inte lämna all julmat utanför apoteket... Men alla har vi våra dagar förstås.
Vet inte riktigt varför jag IGEN började tänka på tanten i apoteket, men det bara kom i tankarna.

Men annars allt bra här, och just nu börjar barnen bli så där lätt irriterade på att klockan inte alls far framåt...

Njut av julfriden allihopa, och var vänliga o snälla med varandra!

GOD JUL!

Kramar!
Mia

Inga kommentarer: