lördag 31 december 2011

Det var det året...

Hejsan!

Har städat idag, så nu kan alla de som gillar vårt städiga hem komma! Men älskar ändå dem mest som kommer då här är oredigt, och jag ser ut som en kråka... :o)
Men fakta; trivs själv bäst så här, doftar rent, och man kan gå barfota och inte känna nåt... ajoooo... granbarren känner jag fortfarande, men bara några.

Tänker tillbaka på året som gått, och det har faktiskt funnits mycket i det som fått en att fundera på att man är ju ganska lycklig i alla fall. Många nära har haft ett tufft år, och ibland har jag gråtit för att livet är så orättvist ibland. Men tror att allt blir bra bara man har lite tålamod och kanske lite lycka med på vägen...

Jag blev faster för andra gången året 2011, och vår släkt fick igen ett litet pojkbarn. Isac föddes i januari. Det betyder att mina gossar har nu två pojk kusiner, vilket är ganska roligt, och... ja, livat kan man säga.

Mina egna barn mår också relativt bra, med tanke på att båda två har kämpat på sina vis. Men vi kämpar vidare, och måste i ärlighetens namn säga att jag ser ett ljus där nånstans... Livet bara är sånt här, och då man hela tiden har nåt att kämpa för så känns vinnandet mycket bättre, fast det bara ens är lite.

Jag fyllde 40, och före det hade jag verkligen lite tungt...Tänkte att jag blir gammal osv, men sen märkte jag att jag är ju en relativt ung kvinna, och inte en tant alls.
Då dagen kom och jag blev 40 så kändes det mera som en vinnare dag.

Har tänkt mycket på min mamma, fast jag inget sagt åt någon, och hon har varit mycket i mina tankar det här året, ibland med sorg, men ibland med en viss tacksamhet. Kan tänka på henne och min farmor med ett leende, och är tacksam att jag fått ha dem med mej så pass länge som jag fick. Ibland sku jag ändå vilja ha dem med mej, för de hade så bra råd. Men sånt mäker man ju först sen då de goda råden är borta.

Min pappa är ändå en sån hurtbulle, är så stolt att han en pappa som honom. Han har renoverat fammos hus, och vau! Jättesnyggt och fint. Är väldans tacksam att han finns, och att han funnit lyckan.

Jag önskar er alla ett gott nytt år 2012, och ta vara på varandra!

Kramar,
Mia

Inga kommentarer: