fredag 25 mars 2011

Huuups....

Halloj!
Måste bara berätta en sak, direkt ur livet, härifrån Evitskog, Kyrkslätt, Finland/Suomi...

Häromdagen berättade Oscar att han hade varit ute och videofilmat en massa.
Jag trodde han varit o gömt sig i skogen och filmat "våra" rådjur som är och äta här nära oss.
Jag svarade honom oj vad kiva, det är så roligt med kreativa saker, och i synnerhet ute. Det var säkert roligt!?
-joooo, sade han och smilade så där som bara Oscar kan. René kom i samma veva o frågade om  jag vet vad han gjort...

- Jeps, sade jag, han var o filmade.
- jooo, men vet du vad han gjorde???
- hmm... sade jag och såg på Oscar.

Oscar frågade om jag ville se vad han filmat.

-joo, gärna sade jag.

Vet ni vad jag fick se...

Oscar placerar sin kännykkä mycket "tarkka", kontrollerar o håller på...
Sedan plötsligt ser jag att det är ju bredvid fafas lider...
Efter en stund säger Oscar nåt (påminner om Munamies eller nån Zetterberg)
och så ser jag honom kliva upp på taket MED sin snöskateboard (eller vad det nu heter) och JEEEEJ kommer ned med den...
Flög så där nätt och landade nog "sådär", kanske lite "pipi" i magen men... Pojken slutar sin videofilmning med ett skratt o lite wooow...


Att sådant här i Hievala!

Och joo, sade att det där gör vi sedan inte flere gånger... Och hoppas verkligen att det inte händer heller för då så...

Kramsi, kramsi!

"Bus unge"

Inga kommentarer: