söndag 30 januari 2011

Söndag...

Halloj,

bestämde mej ändå sen att inte skriva en story här så där att alla kan läsa.

Har pratat, pratat o pratat och känner mej färdig för nya vindar igen.

Det kommer att bli kämpigt, och det kommer att ta tid, men banne mej allt ska bli bra!
Det värsta är det (eller det bästa...) är att jag ifrågasätter mycket mera efter detta, och kommer inte att godkänna allt så lätt.
Jag vet att jag blir en bättre människa igen en gång, och detta kommer att lära mej massor. Men, man lär så länge man lever.

Hoppas alla människor skulle förstå vad de håller på med, och välja ibland rätta vägar, istället för att tveka och tappa lusten till allt.
Jag vet min plats, men av princip skäl, borde jag göra nåt så att andra fattar. Men jag förlorar mycket om jag sku göra det, för jag älskar det.

Vet att de flesta inte har en aning om vad jag svamlar, men jag måste få skriva ut mina tankar, för märker att det hjälper!
Återkommer med flera argument, och tankar, angående skol och dagisbarn år 2011... Det KAN bli intressanta diskussioner!
Tack för att ni läste!

Kram!

3 kommentarer:

Annika Johanna Westerlund sa...

jo du skriv gärna om skol och dagis barn så e jag med på ett hörn men måste ju då säkert skriva anonymt kommentar pga mitt yrke :( det finns så mycket som måste ändras på i den branschen eller ska vi säga att många som borde ändra på sej :/ Men med positiv inställning så kör man snabbt över de där speciella arbetskamraterna ;)

Anonym sa...

hej mia,jag läser gärna vad du har för tankar,men anonymt,pga yrket.På allmän nivå kan man ju alltid diskutera

Mia sa...

Halloj på er! Måste ju tillägga att detta jag skriver här handlar ALDRIG om mitt yrke... Får tyvärr säga att det jag skrivit om här är från mitt eget liv o mina egna barn. Har tystnadsplikt, som ni alla säkert vet, så min blogg handlar aldrig om mitt yrke. Kramis!