onsdag 8 december 2010

Äntligen jul känningar....

Halloj på er!

Har inte skrivit på en tid, för det finns bara vissa saker man inte skriver ut så att alla kan läsa, fast det kunde vara bra nångång. Det får vara oskrivet och nu har jag en annan sak på hjärtat som jag egentligen är glad över.

Märkte här redan vid lilla jul att nåt var annorlunda, men idag slog det mej....

Jag njöt att sätta upp julgardiner, ljus i fönster osv. Jaa, tänker ni, vad är det med det då?!?! Det gör väl alla.
Jo, men jag märkte att jag inte alls tyckt om julen sedan 2005 och jo, erkänner att då mamma dog så dog nåt annat också. Jultraditionerna!
De  viktigaste traditioner i mitt liv försvann, och kan säga nu med facit på hand att det var inte roligt det.

Äntligen kan jag säga att jag väntar på julen igen, och att bara vara o njuta av släkt o vänner. Märker att mamma gett mej nåt i arv som ingen på denna jord kan ta bort: hennes jultraditioner!
Jag märker att omedvetet har jag gjort som hon, fast de sista 5 åren med ett ledset hjärta.

Nu tror jag denna jul firas med tacksamhet o goda minnen, och en sak tänker jag inte ta efter mamma; julstressen... ;o)

Vill vara snäll och orka med allt, så jag bestämde att jag gör det jag hinner och det jag inte hinner med är inte viktigt.
Det viktigaste är att ge varandra trevlig samvaro och ett stresslöst jul lov.
Jag säger härmed: välkommen kära jul, och tänker på mamma med en stor tacksamhet.

Hennes traditioner finns i mej och jag försöker att de far vidare i släkten.

Denna skrivining är ägnad till min mamma Airi. Älskad o saknad, men livet går vidare...

Kramisar!

Inga kommentarer: