måndag 8 november 2010

Coola grabbar i Evitskog

Nåja, så var måndagen nääääästan slut, gudskelov.
Morgonen var kall här i södra Finland, och hos oss blev det då en fight om vad man ska lägga på fötterna... Tossor enligt gossarna, för det är ju "coolt". Men den här mamman gav ej med sig så det blev lite deppiga barn som gick till skolbussen... Men nu på kvällen erkände dom nog att det var bra med lite varmare saker på fötterna. (Att det ska vara så coola fast de ännu är bara barnen.)
Men i ärlighetens namn är jag nog också helt nöjd att de är lite modemedvetna, då vi bor på landet och ibland ändå besöker "storstan".

Tycker det är helt okej att vara bra klädd, men förståndet måste också vara med. Är stolt att jag hör till de mammor som inte ger med mej och låter barnen göra som de vill. Kan tacka min egen mor o far för en otroligt bra uppfostran, och fast jag inte då fattade det så är jag så nöjd att de höll i mej lite mera o lärde mej rätt o fel! (Men grrrr.... vad jag var arg på dem, !  :o)

Gissa vem som har hög feber just nu; jo en väldigt cool grabb som nu plötsligt är mamis lilla plutten... Ärligt sagt så har han haft en tung höst med massor av flunssa, så jag blev väldigt orolig nu för min ena coola grabb. Stackarn! Men jag tröstar mej med att det kunde vara värre, så han blir nog snart frisk igen.

Säger tack för mej och skickar er som läser detta en varm skön kram!
Men mössorna hörni har varit på sedan september tror jag, för de har ju så coola mössor, med "tofs" och allt...

Inga kommentarer: