söndag 25 november 2012

Varför en känsla av sånt...

Hej!

Har gått hela hösten med lite dåligt samvete p.g.a att man borde hjälpa och vara där, o har inte riktigt hunnit... eller kom just fram till ett svar varför jag inte "hunnit". Tiden tror jag inte ändå har nåt med allt att göra.

Då min mamma kämpade med sin sjukdom o jag ville vara där för henne, så det enda jag behövde var hjälp från andra, så att jag kunde vara mer i Ekenäs. De som jag trodde sku ställa upp, frågade aldrig om jag behövde hjälp, utan hade "fullt" upp. Jo, folk har fullt upp, det vet jag själv. Men nu krävs det från en sån sida att jag ska finnas där, fast de inte fanns för mej då jag genomgick den svåraste tiden i mitt liv.

NU vet jag varför jag inte "har tid". För att de inte hade tid för mej då... Varför ska jag vara den snälla omtänksamma gulliga prulliga fina människan???

För en vecka sedan hamnade min gudson ut för en olycka, och han ligger just nu på Tölö sjukhus. Han kämpar för att komma tillbaka, och med den familjen är jag så MED dem hela tiden. Men för några andra som bara gnäller, så tänker jag forsätta att "inte ha tid". För min gudson o hans familj har jag all tid i världen!

Är nöjd med att ha kommit underfund med varför jag varit så "kall" gentemot detta, men nu fick jag svaret, bara så där!

Önskar er alla en härlig väntan på julen, och uppskatta dem som ger er tid. Det är dom som är era sanna vänner här i livet!

Inga kommentarer: