söndag 21 oktober 2012

Tiga är guld...

Hej!
Jag har ett fel som jag jobbar med, och måste säga att sakta o säkert kommer jag nog att nå målet! Jag pratar ganska mycket, och nu jobbar jag på det att inte prata alltid så mycket, utan lyssna mera. Jag biter ihop, sätter knut på tungan o påminner mej hela tiden att LYSSNA DIN SKVATTERANKA!!!! Och faktiskt, det är skönt att lyssna, och bara höra på en annan, i synnerhet då den andra måste få prata av sig. Tycker det är en guds gåva att på riktigt kunna lyssna. Vem kan ärligt säga att den alltid lyssnar? Jag vet många som låtsas lyssna, men tänker helt på nåt annat. Jag tycker vi alla ska försöka lyssna mera, och ge plats o rum. Jag har nog mycket kvar att jobba med, men i alla fall är jag nöjd med att jag försöker. Jag har många andra brister också, men tycker att det här med att inte hela tiden prata är en jättesak att förbättra. Funderade varför jag älskar min egna röst?!?! :) Kanske för att jag hatade som yngre "pinsamma tysta situationer"... Vem vet.

Önskar er alla en trevlig vecka, vi har "något" precis varje kväll, så det blir en sån där flyg o fläng vecka.

Kramis!

Inga kommentarer: