tisdag 11 januari 2011

Funderar ibland varför...

Hejsan!
Ligger hemma i en ryslig flunssa, och ibland kommer det vissa funderingar som man bara måste fundera på en stund, för att sedan se det positiva i det.
Igår började skolan för gossarna och det var ju en ganska "svår" morgon... Men det var det inte bara för dem, utan säkert alla andra skol elever också.
Oscar är inte sååå skolfrälst och på honom märktes det tydligt i humöret, iaf på eftermiddagen o kvällen. Blev så många gånger ledsen igår, och tänkte på alla dem som har "lätta" barn, och fick en känsla av svartsjuka. Gudskelov for den känslan ganska snabbt bort, för då jag såg i Oscars ögon var det som om jag såg en liten hundvalp som bara var ledsen... Oj vad jag älskar just MINA barn, fast det är otroligt svårt ibland. Oscar är ett krävande barn som man bara måste räkna många gånger till 10, René är lite lättare "fall" men han är känslig, så man måste acceptera det.
Jag är ärligt sagt ganska nervös för slutdiskussionen på Jorv den 27.1... Kommer det nåt fram, så skulle jag vara ganska lättad, för då får vi råd och hjälp och VET varför Oscar ibland är så besvärlig.
Jag hoppas innerligt att han får många förstålesefulla människor i sitt skol liv också, som accepterar att alla kan inte vara lika och att alla MÅSTE få en chans, hur busiga och "gläfsiga" dom sedan är...
Svartsjukan som jag kände försvann ju snabbt, och egentligen skall man ju vara glad för att få kämpa lite, jag tror man bara växer som människa, och på så sätt inte sätta så stora krav på sina barn, utan man glädjs ät många små saker.
Älskar mina söner, och kommer att strida som ett lejon för dem och deras bästa.


Inga kommentarer: