lördag 6 november 2010

Mina skriverier då min kära mamma kämpade o förlorade 2005

Till min kära mamma (Oktober 2005)
 Oj mamma, varför togs du så tidigt ifrån oss
Jag vet att det bästa för dej var att släppa loss.
Sjukdom kom som en stormande vind
det tänkte jag på då jag smekte din kind
 Ett litet lugn före detta vi alla fått
då tiden stod stilla och du bra mått
Sakta tog ”lilla djävulen” igen fart och började växa
och om igen fick vi alla lära oss en viktig läxa.
 Man ska njuta av livet dag för dag
fast man i mellan åt känner sig svag
Du är ett bevis på hur en människa kan kämpa
våra olyckliga känslor det till och med dämpa
 TACK lilla mamma för allt, utan dej
känns allting så väldigt kallt.

____________________________________
Älskade mami,
 Där änglar finns, där är också du,
det tror både barn och vuxna på ju.
Det är den enda lösningen,
och tanken på detta
är den enda rätta.
Där du nu är, är allting bra och gott,
mycket bättre än vad du sista tiden mått.
Saknar dej så! Tack för att du var du. <3

 ______________________________________

 Det var en måndag då du ifrån oss dog
Han dej till en bättre plats tog
Jag vet att du har det bättre där du nu är
och vi alla nu utan dej leva lär
Saknad och tankar fyller ännu både huvud och hjärta
Det vi känner är en fruktansvärd smärta.

Mia oktober 2005

Vila i frid kära mamma!

2 kommentarer:

Annika Johanna Westerlund sa...

jag saknade min mamma idag jag också när alla nära o kära har glömt en o livet börjar känna tungt att leva....många kramar till dej! <3

Mia sa...

Jag sänder dej såååå många varma kramar, Hanna!