onsdag 9 mars 2011

Ärlighet eller hålla upp fasaden...

Gomorgon allihopa!

Har varit så trött på den här flunssan så har inte ens haft ork att skriva nåt på bloggen. Blev ännu denhär veckan sjukledig, så nu banne mej ska jag vinna den här flunssan!

Jag märkte att jag har börjat bli så irriterad på människor som försöker med allt våld hålla upp en fasad att allt är alltid såååå bra, och då man lite skrapar på grunden så tycks allt falla. Men hujedamej vad man ändå ska låtsas att allt är så perfekt.

Jag själv har ju ibland varit alltför ärlig och berättat saker från vårt liv, bara för att inte behöva låtsas hela tiden. Märker bara nu att det känns skönt att ha "rent mjöl i påsen". Vem har sagt att livet ska vara lätt? Ingen, och det är det inte heller. Jag njuter av de korta härliga lugna stunderna som finns just nu. Jag vet att vi har det lätt jämfört med många andra, och jag tror att då man inte har allt så lätt hela tiden så blir man bara en bättre människa som njuter även av de minsta sakerna i livet.

Kan nog säga att jag har varit trött, irriterad, besviken på många den sista tiden, och året som varit har varit jätte tungt med besök både här o där, så misstänker lite att kroppen började säga till att nu "tanttadara" är det dags att lugna sig lite. Det värsta med detta är att trivs inte att vara sjuk, behöver mitt jobb för att vara den goda trevliga människan jag är, blir smått apatisk och känner mej som en "mökkihöperö" att inte vara ute i det sociala nätet. Men nu finns det ännu några dagar till att tillfriskna, och sedan är det ju snart vår!

Kramar,
Mia

Inga kommentarer: