söndag 27 februari 2011

Sportlov....

Jahapp... Vi har firat sportlov med feber o flunssa. Idag är den första dagen gossarna är ute, så det betyder att de har legat en hel vecka i feber. René lite längre, för hans började redan på torsdagen före lovet. Trist så in i h-e, men vad kan man.

Tänkte här senare i vår att hela familjen far på en sverige kryssning istället, som plåster på såren.
Jag själv ligger ännu, och började på en kur igår. Är sjukledig t.om den 2.3, så man får hoppas att man blir frisk ordentligt nu.
Min röst försvann igår, och idag är den en aning bättre men den är långt ifrån bra. Doktorn hade en intressant diagnos som heter så här: "Infectio acuta respiratoria superior non specificata". Så ärligt sagt vet jag inte vad jag har...Men säkert nåt med luftvägarna, maybe???

Nå, i alla fall hoppas jag att jag också blir frisk från denna grymma influenssa.
Det värsta med hela veckan har varit det att då orket inte funnits hos mej heller, så har det känts hemskt att vara mamma... Gossarna mådde pyton, jag mådde pyton, så mami fanns inte riktigt till 100 % för gossarna den här gången. Hemsk känsla, men jag tror o hoppas de också förstod att mammor också kan vara sjuka.
Tänk om man sku ha en såndär känsla hela tiden; att man inte ork, usch då!

Men nu ska jag njuta av tystheten en stund, gossarna är med Stigu o åka motorkälke, för att få lite färg på kinderna så här inför skolstarten.
Jag för den delen kan alla reklamer i Tv:n utantill, har legat och sett på allt från nojsiga reality program till halvåtta hos mej... :o/

Kramar!

1 kommentar:

Annika Johanna Westerlund sa...

Tjohejsan!!!
Hoppas du har kryat på dej nu....o åt mej har det sagts att en mamma måste inte alltid finnas till 100% för sina barn men jag vet int vad det betyder så jag har också en liten panik i bakhuvudet när jag är sjuk med barnen o inte orkar eller kan ta hand om dem.....kuslig känsla....brrrrr!!!