söndag 7 november 2010

Funderingar på livet i allmänhet...

Jaa, igår som sagt satt vi o förbättrade världen och jag kom på en sak... (som ofta då jag o härliga vännen sitter o pratar.)
Har märkt att de som inte känner mej så bra ofta får en fel bild av mej.
Innerst inne är jag en hjälpsam o trevlig stor prick. Jag har många tankar och har varit med om mycket som kanske inte så många i min ålder varit ännu med om. Jag respekterar folk och tillåter dem vara som de är, och försöker sedan på det sätt komma överrens med dem. Är det helt omöjligt så drar jag mej tillbaka och försöker ha så lite som möjligt att göra med dem...Jep, ibland har jag också stora fel o brister.
 Märker bara att då jag ÄNTLIGEN vuxit till mej så har jag fått lite skinn på näsan. Vet ni, det är många som inte tolererar att man säger sin egen åsikt... Jag tror att alla har rätt till det och då man är vuxen OCH barn ska man kunna tillåta det också, och kunna diskutera saker och vara förståelsefull för de som har en annan åsikt. Jo, vet att detta är helt klart som korvspad, men tyvärr finns det många vuxna, t.om äldre än jag som inte kan förstå att man kan vara av annan åsikt. Älskar de som ändå ger rum för andra och accepterar en som man är. Tycker bara att man inte ska bedömma någon förrän man faktiskt känner en människa och vara öppen för allt. DÅ blir livet intressant! Har äran att få vara vän med många som är olika, och jag är otroligt glad för det, för man får så mycket.

1 kommentar:

Mia sa...

Hallååå.... Vet någon varför klockan är helt upp o ner?!